گروه محصولات

قوانین و مقررات


به باشگاه تجاری رشد خوش آمدید. از اینکه این باشگاه را برای ارائه­ی خدمات انتخاب کرده­اید از شما سپاس­گزاریم. بمنظور بهره­مندی حداکثری از خدمات سایت با کیفیت بالا و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در مسیر خدمت­دهی، قوانین و مقرراتی از سوی مسئولین باشگاه وضع شده است که در ادامه به بررسی آن­ها پرداخته می­شود. از آنجا که استفاده از خدمات سایت و طرح‏‌های تشویقی ارائه شده، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات باشگاه تجاری رشد است، خواهشمند است این بخش را با دقت مطالعه بفرمایید.

تعاریف
بمنظور ایجاد ادبیات مشترک بین مسئولین باشگاه و خواننده لازم است قبل از ورود به بخش قوانین و مقررات، برخی واژه ­ها تعریف شوند:

پلتفرم باشگاه تجاری رشد: تمام سرویس‌ها، ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و سایر وب‌سایت‌ها و دامنه‌ها و نشان‌های تجاری وابسته به آن، که از این پس در این سند «باشگاه تجاری رشد»‌ نامیده می‌شود.
سایت:  وبسایت اصلی باشگاه رشد به نشانی www.roshdbc.ir
بخش فروشگاهی (کالا): یکی از بخش های باشگاه  که به خرید و فروش کالا می پردازد.همچنین بستری برای فروش کالای تامین کنندگان ایجاد می کند.
بخش خدمات: یکی از بخش­های باشگاه که به ارائه­ ی خدمات در حوزه­های آموزشی، اجتماعی، حقوقی، گردشگری، عمرانی و ... می ­پردازد. در این قسمت کاربران متناسب با مهارت خود می­توانند به فعالیت مشغول شوند و یا بنا به نیاز از خدمات موجود بهره ببرند.
کاربر: تمام افرادی که به موجب قوانین جمهوری اسلامی ایران، اهلیت قانونی خرید و فروش و نیز بهره‌برداری و مشارکت در فضای مجازی را دارند.
محصول: همه کالاها و خدمات فیزیکی (عینی و ملموس) و غیرفیزیکی است که کاربر در جایگاه تأمین­ کننده برای فروش یا ارائه عرضه می‌کند.
مشتری: به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات باشگاه اقدام نماید.
عضو عادی: شخصی است که اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام مربوطه درج کرده است و تنها قصد استفاده از کالا و خدمات باشگاه را دارد.
عضو تأمین کننده: شخصی است که اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام مربوطه درج کرده است و قصد ارائه کالا یا خدمات در باشگاه را دارد.
عضو سرمایه دار: شخصی است که اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام مربوطه درج کرده است و با سرمایه گذاری در بخش یا بخش ­های باشگاه در سود آن قسمت شریک می­شود.
امتیاز: همانند پول در سرتاسر باشگاه قابلیت خرید و فروش دارد. از طریق افزایش تراکنش در باشگاه می­توان به کسب امتیاز پرداخت.(کارهایی که با استفاده از امتیاز میشه انجام داد شرح داده بشه)
سفارش:  کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده یا خدمات باشگاه و بررسی تغییر قیمت احتمالی.
خرید اعتباری: خرید کالا و خدمات با استفاده از امتیاز­ات کسب شده ازطریق تراکنش­ های مالی در باشگاه.
خرید و فروش پایاپای: یکی از انواع خرید و فروش ویژه­ ی تأمین کنندگان است بدین صورت که اعضای تأمین کننده می­توانند با ارائه ­ی محصول خود متناسب با ارزش ریالی آن از محصولات سایرین یا محصولات موجود در باشگاه بهره ­مند شوند بدون آنکه وجهی بپردازند. 
خرید اعضای ویژه: خرید کالا و خدمات ویژه­ ی اعضای وفادار متناسب با امتیاز­های کسب شده در باشگاه به نحوی که امکان پرداخت نقدی را تا مدت معلومی پس از خرید کالا مقدور می­سازد.

قوانین عمومی
کلیه اصول و رویه‏‌های باشگاه تجاری رشد منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. هرگونه تغییرات در قوانین باشگاه از طریق همین صفحه اعلام می­گردد. شایان ذکر است استفاده مکرر و مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین باشگاه بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه نموده و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.
کاربران برای خرید و یا استفاده  از امکانات باشگاه باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

قوانین ثبت سفارش
در بخش فروشگاهی باشگاه تجاری رشد همواره تلاش بر آن است که موجودی و قیمت کالا متناسب با آخرین تغییرات ثبت شود تا مشریان بدون نیاز به استعلام، اقدام به خرید کنند. در بخش خدمات با توجه به آنکه نحوه ­ی خدمت رسانی و قیمت­ ها و سایر هماهنگی­ ها در طول زمان در حال تغییر می­باشند، برای ثبت سفارش ابتدا لازمست مشتریان استعلام قیمت یا درخواست برای ثبت نام نمایند. در این مرحله یک کد سفارش به مشتریان تخصیص داده شده و از طریق ایمیل و پیامک برایشان ارسال می گردد.  بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی یا برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگان بخش مربوطه تماس حاصل نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان خدمت درخواستی در دسترس باشد، مجددا مهلت تکمیل به مشتری داده خواهد شد.
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه ­ی هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.
امکان سفارش‌‏گذاری برای مشتریان در 7 روز هفته و بصورت 24 ساعته وجود دارد.
بخش فروشگاهی باشگاه تجاری رشد همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را می‏‌نماید. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق لغو کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای باشگاه محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده،  محصول دیگری را جایگزین کند.
کاربران باید هنگام سفارش کالا یا خدمت مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بررسی سفارشات نیز با توجه به روش ارسال مشتری تحت بررسی قرار می گیرد.
باشگاه تجاری رشد مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید اقدام، و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و تحویل داده می‌‏شود.
در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت نیاز به ثبت نام در سایت ندارند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهای خرید خوب بهره مند شوند.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد باشگاه، به باشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید. مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراین صورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تأیید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، باشگاه رشد جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش باید هنگام دریافت کالا کارت شناسایی همراه داشته باشد.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالا و خدمات موجود در سایت باشگاه رشد، حق لغو نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای باشگاه محفوظ است. باشگاه تجاری رشد در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت باشگاه رشد می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه " تکمیل اطلاعات حقوقی " و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
 
تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
-
در صورت خرید با استفاده از کد تخفیف پس از نهایی شدن سفارش، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر سفارش وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
 
در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
 
لازم به ذکر است در بخش فروشگاهی افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان "پیشنهاد طلایی" که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که باشگاه رشد هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده اند، ندارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
درباره باشگاه تجاری رشد
 ▪️ باشگاه تجاری رشد فقط یک‌فروشگاه آنلاین نست.جامعه ای است  که در بستر فضای مجازی گرد هم آمده اند،تا با تبادل مهارت ها،خدمات و کالا، علاوه بر رفع نیازهایخود،کسب درآمد کنند.ما اعتقاد داریم یک شرکت خوب می کوشد،بهترین کالا و خدماتراعرضه کند. ولی یک شرکت عالی در کنار عرضه ی بهترین کالا و خدمات، می کوشد جهان را به جای بهتریبرای زندگی تبدیل کند.

تماس با ما

📞                    021-44589462
📧                info@roshdbc.ir
🏠    تهران-تهرانسر-بلوار اصلی نبش 
           کوچه آقاکثیری (چهارم)  پلاک
           209 ساختمان مهرگان-واحد3