گروه محصولات

سیستم همکاری در فروش

183/1398

خلاصه

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing مدلی از بازاریابی برپایه پرداخت پورسانت به شخصی است که مشتری را معرفی می کند. این شخص ممکن است با نام ها و عناوینی مانند همکارِ فروشنده، بازاریاب، نماینده فروش، Affiliate Marketer یا صدها نام مشابه دیگرشناخته شود. در این مقاله قصد داریم دید روشن تری به این نوع بازاریابی کسب کنیم. تعریف این مدل بازاریابی بسیار ساده است، یک بازاریاب، در ازای فروش محصول یا خدماتی که به دست مشتری نهایی میرساند، پورسانت و یا حق کمیسیونی را از صاحب کسب و کار، تاجر،تولید کننده و ... دریافت میکند. بنابراین، اگر هیچ خدمت یا محصولی برای فروش ندارید و قصد ایجاد کسب و کار اینترنتی دارید، می توانید محصول با ارزشی پیدا کرده، بعنوان افیلیت مارکتر در سود فروشش سهیم شوید. از سوی دیگر، اگر محصول یا استارتاپی دارید اما توان مالی جذب یک دیجیتال مارکتر را ندارید، میتوانید با پیشنهاد شراکت در سود، از خدمات تخصصی یک بازاریاب اینترنتی حرفهای استفاده کنید.



سیستم همکاری در فروش
همکاری در فروش یا Affiliate Marketing مدلی از بازاریابی برپایه پرداخت پورسانت به شخصی است که مشتری را معرفی می کند. این شخص ممکن است با نام ها و عناوینی مانند همکارِ فروشنده، بازاریاب، نماینده فروش، Affiliate Marketer یا صدها نام مشابه دیگرشناخته شود. در این مقاله قصد داریم دید روشن تری به این نوع بازاریابی کسب کنیم. تعریف این مدل بازاریابی بسیار ساده است، یک بازاریاب، در ازای فروش محصول یا خدماتی که به دست مشتری نهایی میرساند، پورسانت و یا حق کمیسیونی را از صاحب کسب و کار، تاجر،تولید کننده و ... دریافت میکند. بنابراین، اگر هیچ خدمت یا محصولی برای فروش ندارید و قصد ایجاد کسب و کار اینترنتی دارید، می توانید محصول با ارزشی پیدا کرده، بعنوان افیلیت مارکتر در سود فروشش سهیم شوید. از سوی دیگر، اگر محصول یا استارتاپی دارید اما توان مالی جذب یک دیجیتال مارکتر را ندارید، میتوانید با پیشنهاد شراکت در سود، از خدمات تخصصی یک بازاریاب اینترنتی حرفهای استفاده کنید.
به عبارت دیگر بازاریابی پورسانتی نمونه ای از کسب درآمد به شیوهی غیرفعال ( Passive income ) است یعنی درآمدی که فرد، نقش فعالی در بدست آوردنش نداشته باشد. به عبارت دیگر، شخص قبلا تلاشش را کرده و راه درآمدی ایجاد کرده است، حالا بدون اینکه ماهانه زمان زیادی به آن اختصاص دهد، همچنان درآمدش از آن مسیر ادامه می یابد. اجاره دادن ملک یکی از شیوه های رایج و سنتی پسیو اینکام است . کتاب معروف تیموتی فریس با نام “Four hour workweek” در آمریکا الهام بخش جمع کثیری از جوانان و نوجوانان بوده است. رویای اینکه از خواب بیدار شوند، لپ تاپ را روشن کنند و اولین چیزی که میبینند ایمیلی باشد که اعلام کند در طول خواب چقدر به حسابشان واریز شده است.



نحوه ی همکاری در فروش
یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید. این فروشگاه می تواند با استفاده از افیلیت مارکتینگ، فروش محصولات خود را بالا ببرد. فروشگاه با افرادی که قصد کسب درآمد از طریق معرفی محصول را دارند ارتباط برقرار میکند. این افراد که به آنها ناشران افیلیت مارکتینگ گفته می شود، با قرار دادن تبلیغات بنری یا متنی در سایتشان و لینک به سایت فروشگاه، پیشنهاد خرید محصول را به بازدیدکنندگان می دهند. درصورتیکه بازدیدکننده بر روی لینک کلیک کند و از آن سایت خرید کند، فروشگاه، مبلغی را به ناشر تبلیغات پرداخت میکند. این مبلغ می تواند مبلغی مشخص و یا درصدی از فروش محصول باشد.نکته قابل توجه دیگر این است که اگر بازدیدکنندهای بر روی لینک تبلیغ کلیک کند، ولی در آن لحظه تصمیم به خرید نگیرد و بعداً با مراجعه به سایت آن محصول یا محصولی مشابه آن را بخرد، با توجه به ثبت اطلاعات توسط کوکیهای سایت فروشگاه و ناشر افیلیت، خرید از طریق معرفی ناشر ثبت شده و مبلغی از فروش به ناشر افیلیت پرداخت میشود. در برنامه های افیلیت مارکتینگ ( affiliate program )، اهداف و شاخص هایی برای سنجش میزان نتیجه بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می شود. این شاخص ها میتواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. آنگاه اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا با روشهای دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت میشود.



در این سیستم، سه نقش قابل تعریف است:
صاحب کسب و کار: صاحب کسب و کار که ممکن است تولیدکننده، توزیع کننده، فروشنده یا ارایه کننده اصلی خدمت یا محصول - یاشد.صاحب کسب و کار می تواند با عضویت در پلتفرم های مخصوص همکاری در فروش و یا راه اندازی یک پلتفرم Affiliate Marketing اختصاصی برای خودش، این فرآیند را شروع کند. در این فرآیند، مهمترین وظیفه صاحب کسب و کار تامین محصول، پاسخگویی به مشتری معرفی شده و پرداخت پورسانت به بازاریاب است.
بازاریاب: بازاریاب، Affiliate Marketer ، بازیگر جذاب این فرآیند است. بازاریاب دارای پتانسیلی جهت معرفی مشتری به صاحب کسب و کار است. این پتانسیل می تواند یک وب سایت یا شبکه اجتماعی یا نشریه یا هر رسانه دیگری باشد که مخاطبین زیادی دارد و تمام یا بخشی از این مخاطبین را مشتریان بالقوه صاحب کسب و کار تشکیل می دهند. حال فقط کافیست با تبلیغات محصول و یا برند صاحب کسب و کار در رسانه های خود، به ازای ارجاع مشتریان به صاحب کسب و کار، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کند. برای مثال او میتواند بنر مخصوصی از یک محصول که حاوی یک لینک مختص آن بازاریاب است را در صفحات وبسایت خود نمایش دهد. از آن پس به ازای هر بازدید و یا خریدی که از طریق آن لینک انجام شود، بازاریاب مبلغی را دریافت خواهد کرد. جذب سفارش، ارجاع مشتریان جدید، شناساندن برند و تمام این امور، از جمله کارهاییست که بازاریاب با استفاده از رسانه های خود، انجام داده و کسب درآمد میکند.
مشتری نهایی: بازیگر دیگر این سیستم، مشتری نهایی است. شخصی که قصد خرید کالا و یا دریافت خدمات را دارد. او از طریق رسانه بازاریاب با محصول یا خدمت صاحب کسب و کار آشنا شده و نهایتا اقدام به خرید کرده و این فرآیند را کامل میکند.



نظرات
ارسال نظر

5/5 0 0 0
مقالات مرتبط
درباره باشگاه تجاری رشد
 ▪️ باشگاه تجاری رشد فقط یک‌فروشگاه آنلاین نست.جامعه ای است  که در بستر فضای مجازی گرد هم آمده اند،تا با تبادل مهارت ها،خدمات و کالا، علاوه بر رفع نیازهایخود،کسب درآمد کنند.ما اعتقاد داریم یک شرکت خوب می کوشد،بهترین کالا و خدماتراعرضه کند. ولی یک شرکت عالی در کنار عرضه ی بهترین کالا و خدمات، می کوشد جهان را به جای بهتریبرای زندگی تبدیل کند.

تماس با ما

📞                    021-44589462
📧                info@roshdbc.ir
🏠    تهران-تهرانسر-بلوار اصلی نبش 
           کوچه آقاکثیری (چهارم)  پلاک
           209 ساختمان مهرگان-واحد3